Obavy, že technologičtí giganti Google a Facebook sledují vlastní politické cíle, zásadně vzrostly po odhalení americké televize CBS. Portál YouTube (patřící Googlu) podle ní stáhl více než 300 reklam amerického prezidenta Donalda Trumpa. Firma přitom odmítá říct, proč inzeráty nepublikovala, a odvolává se na takzvanou „zprávu o transparentnosti“, kde eviduje jednotlivá videa. Konkrétní důvody pro nezveřejnění reklam ovšem ani zde neuvádí.
Zacházení s politickou reklamou na sociálních sítích vyvolává v poslední době velké obavy, zejména pak s blížící se volbou amerického prezidenta v příštím roce. Kritika mířila dosud především na Facebook, který například před pár týdny odmítl stáhnout Trumpovu reklamu, jež obsahovala prokazatelné lži o bývalém americkém viceprezidentovi Joe Bidenovi, který je prezidentovým politickým rivalem. Twitter pro změnu zakázal veškerou politickou reklamu a YouTube upravil podmínky pro její publikování.