Význam digitálního marketingu v kampaních prudce narůstá. Nové technologie výrazně ovlivnily i průběh posledních prezidentských voleb v USA. Citlivé osobní informace jsou dnes kandidátům na dosah konečků prstů, a ti se jich neváhají využít. Trump díky digitálu změnil pravidla politické komunikace. Novinkou bylo použití big data.
Digitál na vzestupu
Výdaje na digitální marketing v posledních amerických prezidentských volbách dosáhly jedné miliardy USD a v budoucnu by se měly pouze zvyšovat. To představuje nárůst o neuvěřitelných 5 000 % v porovnání s rokem 2008, kdy online politický marketing zažil svůj boom. Právě digitální kampaň tehdy skoro neznámého senátora - Baracka Obamy - sehrála zásadní roli a výrazně mu napomohla nejen k získání křesla v Bílém domě, ale vysloužila mu také přezdívku “prvního internetového prezidenta”. Obamova kampaň poprvé představila profesionální digitální strategii, precizní cílení a využívala nejrůznějších kanálů od sociálních sítí, přes video portál YouTube, až po inzerci v počítačových hrách. A kandidáti se na jeho úspěch snažili navazovat i tentokrát.