Týdeník Euro vstává z mrtvých. Jeden z nejstarších tuzemských ekonomických magazínů začne znovu vycházet, od podnikatele Marka Antoše, který titul nedávno získal v rámci koupě internetové divize Mladé Fronty, jej odkoupil podnikatel Miloš Štěpař. A ten plánuje vrátit Euro tam, kam patří – na novinové stánky.
Týdeník Euro povstal z popela. Doslova. Poslední rok lavíroval nad propastí v důsledku insolvenčního řízení, kterému čelil jeho původní vydavatel – mediální dům Mladá fronta. Situace v závěru roku dospěla tak daleko, že magazín vycházel pouze elektronicky, posléze přestal vycházet úplně. Řešení, po němž redakce časopisu volala dlouhé měsíce, přišlo až na začátku ledna. Tehdy zbytky týdeníku – tedy jeho ochranné známky, internetové domény či předplatitelskou databázi – koupilo spolu s online divizí Mladé fronty vydavatelství Internet Info Marka Antoše.
To si však tištěný týdeník nenechává. Jak INFO.CZ zjistilo, Antoš Euro přeprodal jinému mediálnímu podnikateli – již zmíněnému Milošovi Štěpařovi, který ovládá vydavatelství New Look Media. To vydává měsíčník a online verzi magazínu Muži v Česku a dvouměsíčník o designu Dolce Vita. Štěpař uvedl, že plánuje vydávání týdeníku brzy naplno obnovit. „Počítám s tím, že vydávání obnovíme od března, šéfredaktorem zůstane Ondřej Hergesell,“ uvedl pro INFO.CZ Štěpař s tím, že složení redakce se v těchto dnech řeší.
Jak uvedl Médiář, nový majitel počítá i s webem, který ale bude na doméně TýdeníkEuro.cz. Původní doména Euro.cz zůstává v Internet Infu.
New Look Media projevilo o tištěný časopis zájem už dříve; Mladé frontě za něj, časopis Profit a související internetové domény tehdy nabízelo sedm milionů korun, za celou online sekci Mladé fronty pak chtělo dát 15 milionů korun. Lednové aukce online divize Mladé fronty, kterou nakonec vyhrál právě Marek Antoš, se ale Štěpař nakonec neúčastnil.
Štěpař nakupuje téměř přesně rok poté, co od vydavatelství Mafra, které spadá do koncernu Agrofert, odkoupil dvouměsíčník o designu Dolce Vita. „Budoucnost mají ta tištěná média, která vyhovují několika požadavkům. Musí mít přesné zaměření, musí důkladně znát své čtenáře, musí svým čtenářům přinášet hodnotu – estetickou, informační i emocionální – a musí mít nezaměnitelný obsah. Takováto printová média nejen přežijí, ale mohou být i úspěšná. A Dolce Vita mezi ně beze vší pochyby patří,“ uvedl tehdy Štěpař pro web Médiář.
Týdeník Euro není jediným magazínem, který se vrací na pulty tuzemských novinových stánků. Ke konci ledna vydavatelství Jaromíra Soukupa Empresa Media po roce a půl obnovilo vydávání měsíčníku Instinkt, mediální dům podnikatele Aleše Zavorala A11 zase na trh vrací společenský týdeník Mladý svět, který samostatně přestal vycházet v roce 2005.