Historický moment. Prima poprvé porazila Novu v týdenní sledovanosti

Během prvních jarních týdnů se na televizních obrazovkách odehrál zásadní zvrat. Věčná komerční „dvojka“ FTV Prima totiž v minulých týdnech poprvé v historii předstihla svého hlavního konkurenta, TV Nova, ve sledovanosti – a současný trend navíc naznačuje, že by v dalších týdnech a měsících mohla svou pozici komerční jedničky na trhu upevnit. A to navzdory tomu, že Nova se od svého nového vlastníka loni dočkala nového managementu i čerstvého přílivu peněz na originální obsah.

Souboj hlavních komerčních televizí v úvodních jarních týdnech přinesl překvapivé vyústění. Televize Prima poprvé v historii předstihla svého hlavního komerčního konkurenta v týdenní sledovanosti. Ve 12. týdnu kanály skupiny Prima sledovalo v divácké skupině skupině 15-69 celkem 28,4 procenta lidí sedících u obrazovek, o čtyři desetiny procentního bodu více než televizní stanice konkurenční Novy.

V této lukrativní divácké skupině kanály skupiny Prima Novu v týdenním srovnání předstihly poprvé v historii, jak potvrzují i data organizace ATO, která televizní sledovanost měří.

„Velice nás těší, že jarní sezóna se nese na vlně úspěchu podzimu a třikrát týdně vítězíme ve sledovanosti. Seriál ZOO navázal na fenomén Slunečné a stal se opět nejsledovanějším dlouhoběžným pořadem. Mezi naše rodinné stříbro se nepochybně zařadil i seriál Duch, který průměrně sledovalo přes milion lidí a doslova se mu podařilo zastrašit konkurenční ambiciózní seriál,“ komentuje výsledky Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.

Zlom na pozici komerční televizní jedničky přitom nemusí být jen formální, ale pokud Prima svou pozici udrží, může se to velice reálně promítnout do přísunu reklamních peněz a následně zpět do dalších investic do programu.

Růst oproti konkurenci oznámila Prima na sociálních sítích svým zaměstnancům, foto: repro facebook FTV Prima
sinfin.digital