Přes pět set velkých inzerentů na začátku července vypnulo v rámci iniciativy Stop Hate for Profit své kampaně na Facebooku. Chtějí tím donutit Marka Zuckerberga, aby se na své platformě více věnoval potírání projevů nenávisti. Jenže přestože se do iniciativy zapojily těžké váhy globálního byznysu jako Adidas, Unilever či Verizon, Mark Zuckerberg nejspíš může zůstat klidný.
Aby se Facebook stal o něco přívětivější a zodpovědnější, si v posledních letech dal za cíl kdekdo, včetně představitelů americké vlády nebo Evropské komise. Jejich největším úspěchem byl ale jen slib sociální sítě, že se polepší v potírání nenávistného obsahu, že posílí kontrolu sebe sama a fact-checking. To ale nestačí, jak ukazují kontroverzní a nenávistné příspěvky, které se na Facebooku stále objevují. Proto se nyní o větší tlak na jejich odstranění snaží zadavatelé inzerce, kteří mají na Facebook žijící z reklamy přece jenom účinnější páky. Alespoň teoreticky.
Do iniciativy za zevrubnější kontrolu obsahu se zapojilo přes pět stovek globálních inzerentů, často lídrů svých oborů. Adidas, Unilever, Honda či Boeing, jsou jedni z těch známějších, seznam zapojených firem však zasahuje do většiny oblastí byznysu. Celá iniciativa si však spletla hru: ta totiž není ani o velikosti firmy, ani o známosti značky.