Wolt mění spoty na digitálních CLV v metru dynamicky podle počasí. Díky novince od MetroZoom

Prezentace klienta

Sluníčko, déšť, bouřku nebo třeba konkrétní teplotu využívá ve své aktuální kampani rozvážková společnost Wolt jako spouštěč pro automatické nasazování různých motivů na digitálních CLV v metru. Wolt tak jako první využívá exkluzivní novinku od MetroZoom, která svým klientům poprvé v ČR umožní dynamicky měnit obsah podle aktuálního počasí.

Využitím dat o počasí pro spuštění konkrétního digitálního obsahu získávají klienti MetroZoom novou možnost, jak ještě lépe oslovit své zákazníky v metru a využít v propagaci více motivů dynamicky reagujících na aktuální čas, místo a podmínky. Podle výzkumu, který proběhl ve Velké Británii, takto spouštěný obsah na digitálních CLV zvyšuje reakci mozku na reklamní sdělení až o 18 %, což v konečném důsledku přináší až 16% nárůst prodeje.


„Chceme našim klientům nabídnout nejmodernější technologie pro prezentaci jejich produktů a značek a s tím spojené nové možnosti při plánování a nasazování kampaní. V praxi tak dynamické nasazování obsahu podle počasí umožňuje například řetězcům použít motiv osvěžujícího nápoje, když teplota venku stoupne nad 20 stupňů, a naopak když teplota klesne a začne být chladno, v komunikaci propagovat kávu na zahřátí. Fashion značky mohou na podzim a v zimě měnit v kampani různé části oblečení podle toho, jestli zrovna sněží nebo prší a zákazníci potřebují spíše zimní péřovou bundu nebo nepromokavý kabát,“ představuje jen některé z mnoha možností využití této novinky Michal Tichý, obchodní ředitel MetroZoom.

Klienti mohou dynamicky měnit obsah podle toho, zda svítí sluníčko a je jasná obloha, nebo je zataženo či je dokonce mlha. Dále jako spouštěč mohou využít déšť, bouřku, sníh nebo konkrétní teplotu.

Jak to celé funguje? Jako zdroj dat o počasí slouží aplikace OpenWeatherMap, kterou využívají i společnosti jako Microsoft, Amazon, Facebook, Google a mnohé další. Klient připraví několik spotů – motivů pro různé počasí. Každou minutu před každým přehráním nového spotu klienta a pro každou ze 42 digitálních ploch zvlášť se software od MetroZoom propojí se zmíněnou aplikací a zjistí, jaké je aktuální počasí v ten daný moment a v tom daném místě, kde kampaň probíhá. Data o počasí, která jsou stará jen několik vteřin, poté fungují jako spouštěč pro automatické nasazení a přehrání konkrétního 10vteřinového spotu zvoleného pro dané počasí. Na každé ploše tak v jeden moment může běžet i jiný motiv stejného klienta, pokud jsou v různých částech Prahy jiné povětrností podmínky nebo teplota. Toto dynamické nasazování se odehrává v milisekundě, a když u dané plochy stojíte, nepoznáte rozdíl mezi klasickým spotem a spotem, který je spuštěn v návaznosti na počasí.

Wolt díky tomu v aktuální kampani nabízí zákazníkům možnost zůstat radši v bezpečí, když jsou venku bouřky, protože o jídlo se postarají oni, možnost pohodlně si objednat jídlo v suchu, když zrovna prší nebo zmrzlinu bez front, ve chvíli, kdy svítí sluníčko a teplota se přehoupne přes 25 stupňů. Každý z 816 tisíc 10vteřinových spotů, které Wolt v kampani využije, je tak každou minutu nasazen dynamicky podle naprosto aktuálního počasí, tak aby byl vždy maximálně kontextově relevantní.

„Při minulé kampani v metru se nám velmi osvědčilo dynamické nasazování spotů podle času. Potvrdilo se, že takto komunikovaný – správný obsah ve správný čas – ještě více zvyšuje efekt naší kampaně. Nasazovat spoty podle počasí nám dává novou možnost pružně reagovat na aktuální chutě a potřeby našich klientů a v komunikaci použít tu nabídku, která je vždy nejlepší pro ten daný moment,“ popisuje benefity dynamického nasazování obsahu na základě aktuálních dat Daniel Blažek, marketingový manažer Woltu.

MetroZoom aktuálně nabízí 42 digitálních CLV ve 24 stanicích pražského metra. V rámci skupiny BigBoard mohou klienti využít dynamické nasazování spotů podle počasí nově i na digitálních CLV na vlakových nádražích v Praze, Brně, Olomouci a Kolíně.

sinfin.digital