Krize mění toky peněz. Firmy jsou odpovědné, jen když se jim to vyplatí

E15 Premium, Petr Weikert

E15 PREMIUM | Kdo by řekl, že Češi patří k nejštědřejším lidem na světě? Asociace společenské odpovědnosti vloni při příležitosti listopadového mezinárodního dne štědrosti Giving Tuesday uveřejnila svůj průzkum, podle kterého zhruba 86 procent obyvatel České republiky v roce 2021 nějak pomohlo podpořit dobročinnou aktivitu. Spolu s energetickou krizí a inflací se ale stroj na štěstí začíná točit pomaleji. A to jak ve štědrosti lidí, tak v odpovědných výdajích firem.

Co se firem týká, nejde ani tak o to, že by začaly hromadně škrtat své všemožné zelené a odpovědné náklady. Koneckonců v éře ESG reportů (z anglického Environmental, Social and Governance) kdy si investoři i banky hlídají, aby šel korporát příkladem, to není dost dobře možné. Spíše jsme svědky přepnutí finančních toků od sféry čistého altruismu k promyšlené investici, která i samotným firmám něco přinese. V ideálním případě úsporu.

„Je pravda, že více zvažujeme, které aktivity mají skutečně dopad, kde se nám dlouhodobě daří naplňovat cíle a kde je třeba priority nebo aktivity přehodnotit. Zelenou dostanou zejména ty inovace, které nejenom zvyšují udržitelnost našeho podnikání, ale zároveň mohou přinést i nějaké úspory,“ potvrzuje Corporate Social Responsibility specialistka společnosti Tchibo Monika Kissová.

sinfin.digital