Kvalitní vzdělávání je zásadním bodem programu pro všechny oslovené strany. Vždyť jde o jeden z hlavních pilířů demokracie. Školství v Česku má ale hned několik zásadních nedostatků a některé z nich navíc zintenzivnila pandemie. Jak to chtějí řešit politici, pokud ve volbách uspějí?
„Vzdělávání by mělo každému umožnit získat znalosti, dovednosti a postoje potřebné pro osobnostní rozvoj a uplatnění v moderní společnosti,“ myslí si poslanec Lukáš Bartoň, který se vyjádřil za koalici Piráti a Starostové.
Rovněž pro SPD je rozvoj školství důležitým cílem. „Dokud systém vzdělávání nebude vytvářet předpoklady pro úspěšné pracovní a osobní uplatnění žáků a studentů, tak bude pořád jednou z hlavních priorit našeho hnutí,“ říká poslanec Pavel Jelínek, jehož strana se chce věnovat i efektivní podpoře vědy.
Podle koalice SPOLU (ODS, TOP09 a KDU-ČSL) musí školství dlouhodobě zůstávat na první koleji, protože jde o investici do budoucnosti země. „V praxi ukazujeme, jak moc je pro nás tato oblast důležitá,“ uvedl mluvčí koalice Václav Smolka. „Prezentovali jsme velmi mnoho stanovisek a návrhů k podmínkám vzdělávání. Ať už šlo o harmonogram rozvolňování a otevírání škol, řešení problémů s online výukou, rychlé testování nebo informace, jak budou vypadat přijímačky, maturity a státnice.“
„Ani zkrocení pandemie ale nepovede k rychlému řešení situace ve školství. Extrémně dlouhé uzavření škol odhalilo problémy, které mnozí ani netušili,“ připomněl také Smolka.