Čeští konzumenti whisky dávají v současné době přednost zejména irským značkám tohoto alkoholického nápoje. Zatímco v 90. letech zažily v Česku boom skotské whisky a americké bourbony, poslední údaje hovoří o tom, že irská whisky si na tuzemském trhu těchto lihovin drží 35 procent, americká 31 procent a skotská 30 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Stock Plzeň-Božkov.
V posledních letech je nejoblíbenější značkou irská Tullamore Dew. Připadá na ni téměř každá třetí sklenka whisky vypitá v ČR. Velmi dobře se v Česku prodává také irská whisky Jameson. Češi naopak nejsou příliš zvyklí na nakouřené rašelinové aroma skotské whisky, přestože i v tuzemsku mnozí holdují značce Johnnie Walker, nejprodávanější skotské whisky na světě. Na český trh nyní míří nová whisky Johnnie Walker Red Rye Finish.
Češi si whisky oblíbili, takže jde o největší kategorii z importovaných lihovin. Za svůj život ji ochutnalo 95 procent konzumentů tvrdého alkoholu. Zhruba polovina z nich pak whisky pije i nadále. "Whisky je dnes moderní pití a neustále získává rostoucí oblibu u mladých konzumentů ve věku od 18 do 29 let," uvedl Tomáš Hejkal, manažer distribučních značek Stock Plzeň-Božkov.