Technologie skvělá, ale obchod vázne. České startupy najímají manažery z Applu nebo Tesly

E15 Premium, Jan Sedlák

Začínající tuzemské technologické firmy začaly více najímat zkušené obchodní manažery ze zahraničí. Chtějí tím kompenzovat nedostatky plynoucí z nezkušenosti tuzemských firem krátce působících na trhu. České podniky v technologické oblasti často dokážou předčit konkurenci ze Spojených států či Izraele, ale v prodeji a sebeprezentaci zaostávají.

Pražský startup IP Fabric si na investicích přišel na 5,5 milionu dolarů, zhruba 133 milionů korun. Vyvíjí software, který dokáže vytvořit detailní přehled o rozsáhlých celosvětových firemních sítích a odhalit problémy. IP Fabric díky své technické kvalitě dokázali získat zákazníky, jako jsou DHL, SAP, Airbus nebo Major League Baseball.

Méně technicky zdatní konkurenti ale často dokážou vyhrávat větší obchody a získat objemnější investice. Kalifornský startup Forward Networks si například přišel na více než 62 milionů dolarů.

„V Česku je to většinou tak, že startupy mají výborné technologie, ale neumějí dělat obchod a marketing. Je to naprostý protipól Spojených států. Například prvního člověka do marketingu jsme najali teprve při přijetí poslední investice. To je chyba, kterou bych už neopakoval,“ sdělil deníku E15 zakladatel a výkonný ředitel IP Fabric Pavel Bykov.

sinfin.digital