Mladoboleslavská Škoda Auto je poklad. Tvrdí to renomovaný německý deník Handelsblatt, mezi jehož priority patří zpravodajství a analýzy z automobilového průmyslu. Škodovka prodala do poloviny letošního listopadu víc vozů v porovnání s rokem 2015 a nová terénní auta mohou tento vzestup ještě umocnit.
V řeči čísel si stojí Škodovka následovně: od ledna do půlky listopadu si našel nové majitele rovný milion výrobků této značky, kdežto vloni potřeboval podnik k dosažení stejné mety plných 12 měsíců. O tahounu poptávky mají analytici jasno – hlad stoupá zejména v Číně, ovšem pozadu nezůstávají ani „staré trhy“ v Evropě.
Listopadový růst odbytu ve Škodě Auto (meziročně v %)
- Svět: 9,6
- Čína: 12,1
- Evropa: 9,1
„Škoda, která náleží do skupiny Volkswagen rovné čtvrt století, se změnila z nenápadného a decentního výrobce v perlu celého koncernu. Operativní výnosnost z obratu činí 9,2 procenta, přičemž Audi hlásí 8,9 procenta a VW dokonce jen 1,6 procenta,“ vypočítává Handelsblatt. Tržní podíl Škodovek v EU vzrostl během poslední dekády z 2,4 na 4,3 procenta.