Škoda Auto prochází transformací, z digitalizace bude brzy plynout až čtvrtina tržeb, říká CDO Wehner

Až čtvrtina tržeb společnosti Škoda Auto by měla do roku 2025 plynout z poskytování digitálních služeb, říká v rozhovoru pro INFO.CZ Andre Wehner, ředitel automobilky pro digitalizaci (CDO). Mezi technologiemi, na které se chce mladoboleslavský výrobce především zaměřit, je autonomní řízení a chytré senzory. 

Když si představíte vozy Škoda v roce 2025, v čem se budou nejvíce lišit od současných automobilů?

Půjde o velmi rozdílná auta. Vozy budou v roce 2025 mnohem chytřejší než dnes. Poznají vás a vaše návyky a přizpůsobí se jim, takže budete mít o mnoho starostí méně. Budou i mnohem chytřejší co se týče řízení, a v tomto ohledu budou mít určitý stupeň autonomie. Nyní je ve vozech Škoda jistý základ řešení konektivity, na kterém chceme do budoucna dále stavět. Pracujeme opravdu na mnoha službách, které chceme zákazníkům přinést.

Jde o jednoduchý proces, nebo se setkáváte s výzvami a problémy?

Existuje opravdu mnoho výzev, které musíme během tohoto procesu překonávat. Trendy digitalizace a konektivity jsou relativně nové a jejich nástup je velmi rychlý. My musíme být schopni na ně zareagovat, zároveň je ale třeba, abychom o nich fundovaně diskutovali uvnitř i vně společnosti. A nakonec musíme prioritizovat.

V jakém významu?

Musíme být schopní se rychle rozhodnout, která řešení mají budoucnost a která jsou jen slepou uličkou. Proto pokud nějaké projekty podporujeme, tak jsme přesvědčeni o tom, že mají před sebou budoucnost a bereme je velmi vážně. Není možné, abychom investovali do všeho na trhu, musíme si určit, co má největší potenciál.

Nejsou v protikladu k rychlosti a flexibilitě například různé bruselské legislativy? Jak vnímáte například nové nařízení GDPR?

Já jsem přesvědčený, že je třeba, aby existovala pravidla, standardy. Bez nich nelze pracovat, takže to je dobrá věc. A myslím si, že je i dobře, že existuje regulace ohledně zpracovávání osobních dat; jsem přesvědčený, že zákazníci to ocení. Škoda auto chce být opravdu velmi transparentní v tom, jaká data našich zákazníků budeme zpracovávat a jakým způsobem. Proto tyto záležitosti nevidím jako hrozbu, ale jako výzvu.

sinfin.digital