Rychlá rotace, limitované kolekce a ikonický nábytek. IKEA otevře na Václaváku unikátní obchod

Během léta otevře švédská nábytkářská společnost IKEA v České republice své první pop-up studio. V Praze na Václavském náměstí zprovozní dvě patra v domě, kde dříve sídlila Česká spořitelna a na 800 metrech čtverečních představí své nejikoničtější výrobky, limitované kolekce a nové zboží. Oproti standardním obchodům řetězce bude pojetí této prodejny dynamičtější a exkluzivnější, říká v rozhovoru pro INFO.CZ interiérová designérka IKEA Klára Hausenblasová, která prostor navrhovala.

Na co se můžeme těšit? Bude vaše nové pop-up studio představovat výkladní skříň IKEA? Jak bude prodejna vypadat?

Ano, chceme, aby to tak bylo. Plány jak to bude vypadat už máme téměř hotové, máme vybrané i výrobky, které na otevření uvedeme. Budou zastoupeny především ikonické kusy nábytku IKEA, které se prodávají už 75 let – například křesla Poäng nebo skříňky Kallax. A toto zboží doplníme tím nejnovějším sortimentem pro nadcházející sezónu a limitovanými kolekcemi.

Na vás bylo, jak celý obchod bude na zákazníka působit. Jaký rukopis jste mu vtiskla?

Skandinávský. Zařadila jsem proto do prodejny designové prvky, které jsou pro tento styl specifické. Takže určitou jednoduchost, monochromatický styl, inspiraci přírodou a světlé dřevo. Ale Skandinávci také rádi pracují i s akcentovanými barvami; v zemi, kde je půl roku tma, je to pro teplo domova příjemné zpestření. Podobný styl proto bude mít i pop-up studio.

Když jste prostředí tohoto obchodu navrhovala, co vám bylo inspirací?

Domovina naší firmy, Švédsko. Respektive jeho jižní část. Inspirovala jsem se tamní přírodou, čistými liniemi, praktičností. Prostor prodejny jsme pak pojali jednoduše a minimalisticky, chtěla jsem, aby z ní především vystupovala identita značky. Proto když do ní zákazník prvně vkročí, měl by zaznamenat náš důraz na kvalitu a inspirativnost.

V čem je u nového pop-up studia největší rozdíl oproti běžnému obchodnímu domu IKEA?

Ve velikosti. Zde máme k dispozici jen 800 metrů čtverečních prostoru, který jsme si navíc sami nepostavili. Museli jsme se nějak přizpůsobit daným proporcím, se kterými pracujeme. Zboží tam proto bude řádově méně, bude se více měnit a bude v inspirativnějších kombinacích. Chceme, aby tam stále bylo něco nového, takže budeme v budoucnu měnit dispozice i řešení celého prostoru. Je možné, že tam využijeme i nějaké prvky rozšířené reality.

sinfin.digital