„Budeme největší retailovou bankou v Česku.“ Air Bank chce během tří let zdvojnásobit svůj podíl na trhu, nabere statisíce klientů

Tuzemská Air Bank (majitel PPF) chce v nadcházejících třech letech silně organicky růst. Jak uvedl ve výroční zprávě PPF šéf Air Bank Michal Strcula, banka chce „být dvakrát větší, než je dnes.“ V rozhovoru pro INFO.CZ Strcula upřesňuje, že to znamená během tří let zdvojnásobit podíl klientů, pro které je Air Bank „bankou první volby“, na více než 20 procent.

Air Bank je na českém trhu již 13 let a téměř celou dobu je ve vedení této banky právě Strcula. Ten v rozhovoru pro INFO.CZ přibližuje, jak se chce banka v nejbližších letech rozvíjet a kam chce růst. „O nás se občas pořád mluví jako o mladé a malé bance, ale to už dávno není pravda. Náš tržní podíl v některých oblastech retailu je poměrně velký, například obsluhujeme přes 20 procent všech retailových půjček, které se v Česku poskytnou,“ říká šéf Air Bank.

A je to právě „retail“, fyzické osoby a živnostníci, kdo je pro banku zásadní cílovou skupinou, na niž se chce zaměřovat v dalších letech. Strcula v tom vidí konkurenční výhodu oproti velkým finančním ústavům – zatímco konkurence „drobí pozornost“ mezi fyzické a právnické osoby, Air Bank „je soustředěna na klienta.“ 

„Všichni právníci a ‚ajťáci’ v Air Bank dělají všechno pro to, aby naši koncoví zákazníci, tedy občan, dostal ty nejlepší možné služby. Mají jeden cíl, jeden focus. U ostatních bank tohle není možné: ty se musejí věnovat retailové noze, korporátní noze, dalším oblastem. My se soustředíme jen na jednu věc – a chceme v ní být nejlepší,“ vypočítává ředitel Air Bank. 

Tempo růstu klientů Air Banky

V posledních letech banka rostla tempem 100 tisíc nových retailových klientů ročně až na aktuálních 1,1 milionu klientů, což banku řadí do střední váhové kategorie. Jak však poznamenává Strcula, podstatné pro něj je, že pro přibližně 70 % z nich je Air Bank „bankou první volby“.

sinfin.digital