Původně se Livesport soustředil na shromažďování sportovních výsledků na jednom místě, postupně se díky globálnímu dosahu stává jedním z největších mediálních domů v Česku. Zpravodajství Livesportu nyní oslovuje měsíčně 13 milionů čtenářů po celém světě, brzy se chce česká společnost, kterou vlastní z 90 procent Martin Hájek, dostat na dvojnásobnou metu. „Kdybych dnes to zpravodajství vypnul, tak pravděpodobně bude hospodářský výsledek celé firmy lepší. Ale byla by to chyba, celé společnosti to obrovsky pomáhá,“ říká v rozhovoru pro e15 šéf společnosti Pavel Krbec.
Ve vedení Livesportu jste od konce roku 2022. Jak se za tu dobu firma proměnila? Posunul jste ji tam, kam jste chtěl?
Jednou z velkých změn je, že jsme hodně sáhli do vývoje, to zvenku není vidět. Pracují tam extrémně schopní lidé, ale spousta z nich nezažila život venku. Proto si naše platforma s sebou táhla velký technologický dluh, měli jsme obrovskou kouli na noze.
Minulý rok jsme udělali velkou restrukturalizaci ve vývoji, přivedli jsme nového technického ředitele a společně s lidmi, co tu už byli, občerstvují naši platformu. To je jedna velká a neviditelná věc, která firmou hodně zahýbala, má to zvýšit naši schopnost doručovat nové technologické funkce. Tým dnes odvádí výbornou práci, naskakuje na nové trendy, a naopak zahazuje staré technologie. Lidé, co tady pracují, by vám řekli, že to je největší změna.
Pro naše uživatele je určitě největší změna zpravodajství, které stále rozšiřujeme. Tým je postaven kolem Alana Záruby. V přízemí stavíme krásné a moderní studio na natáčení videí, bude to unikátní věc, na rozdíl od televizí v tomto nejsme zatížení technologickým dluhem. Byl jsem na Nově, když se měnilo rozlišení z SD na HD, a velké televize zkrátka mají těžkotonážní způsob práce, my to děláme úplně z nuly. Na to se opravdu těším.
Budete tam natáčet rozhovory? Jaký je plán?
Budeme se snažit dělat statisticky zaměřené pořady. Bylo by obrovské lákadlo začít kupovat práva na Premier League a streamovat ji pro naše brazilské nebo italské publikum, to ale dělat nebudeme. Například před začátkem El Clásica (zápas mezi Barcelonou a Realem Madrid, pozn. red.) dáme našim uživatelům nálož sportovních dat jako nikde jinde formou videopořadu. Před zápasem jsou všichni nabuzení, chtějí nasávat informace jako houby a my jim tento zážitek poskytneme. A dokážeme to dělat s grafikou, která bude nevídaná.