Po roce, který byl naplněn tvrdou kampaní, a po posledních týdnech, ve kterých jsme měli pocit, že na nás prezidentští kandidáti musí vykouknout i z lednice, konečně nadešel volební víkend. Už tento pátek a sobotu rozhodnou občané České republiky o tom, kdo bude naši zemi příštích pět let reprezentovat. Pokud by se volilo podle aktivity kandidátů na twitteru, Miloš Zeman by rozhodně mandát neobhájil.
Jelikož je průběh celé kampaně zajímavý nejen z politologického, ale také marketingového hlediska, přinášíme přehledný vhled do toho, jak jednotliví kandidáti pracují s Twitterem, k čemu tuto komunikační síť nejčastěji využívají, co sdílejí i jaký mají jejich tweety úspěch. Zde je naše pořadí dle počtu followerů, tipnete si, jaké bude to skutečné?
Podrobné profily všech prezidentských kandidátů naleznete zde>>>
Na začátek jsme připravili tabulku, ve které jsme kandidáty seřadili podle toho, kolik lidí je na Twitteru sleduje. Na první pohled je jasné, že se značným náskokem fanoušků i v počtu impresí vede Jiří Drahoš. Za Drahošem s téměř stejným počtem fanoušků následují Michal Horáček a Mirek Topolánek, ale s tím rozdílem, že Topolánek si Twitter založil přesně o čtyři roky později než Horáček, a přesto ho během krátkých 4 měsíců s množstvím followerů skoro předběhl. Zajímavá je také statistika Miloše Zemana, který má i přes naprosté minimum 13 tweetů jen o něco málo nižší počet průměrných impresí než aktivní Michal Horáček. Dokonce jich má dvakrát tolik než Marek Hilšer, který ale za téměř stejné období napsal 50x víc tweetů. Nejaktivnější v reakcích je Mirek Topolánek, naopak jediný, kdo komentáře naprosto přehlíží, je opět Miloš Zeman.