Úsměv, prosím. Jak prodejci využívají umělou inteligenci ke sledování emocí zákazníků

Jste naštvaní, protože v obchodě čekáte příliš dlouho ve frontě? Nebo se na vás recepční u klienta zase mračí? Dost možná už si brzy nebudete muset nikomu stěžovat, aby se situace napravila. Majitelé firem totiž mají o emocích zaměstnanců i zákazníků stále častěji dokonalý přehled.

Čeští prodejci hledají stále sofistikovanější metody, jak by svého zákazníka poznali, uspokojili a především přiměli, aby se vrátil a znovu nakoupil. Nově sázejí i na chytrá řešení, která využívají umělou inteligenci. Díky ní mohou sledovat emoce zákazníků i zaměstnanců, zjistit, kdy jsou klienti naštvaní či zda se jejich recepční usmívá. Tato služba nyní funguje také přímo v centru Prahy, kde ji v pilotním provozu v posledních týdnech rozbíhá nejmenovaná banka.

„Poptávka po naší službě eMotion v poslední době roste,“ říká na úvod rozhovoru Karel Pecl, zakladatel a majitel společnosti Blue Dynamic, která produkt pro analytiku zákazníků přímo v prodejnách vyvíjí. „Množství pilotních instalací které rozbíháme, je nyní na hranici našich kapacitních možností,“ dodává. Řešení, které Pecl do obchodů dodává, pomáhá prodejcům sledovat chování zákazníků na prodejně, měří zájem o reklamní sdělení a sbírá demografická data. Umělá inteligence tak dokáže v reálném čase rozeznat pohlaví, věk a emoci zákazníků, umí i určit, zda mají brýle, náušnice, rtěnku nebo vousy. Taková agregovaná data pak prodejcům a marketérům pomáhají efektivněji prodávat. 

Skandál se prohlubuje. Kauza někdejší dvojky rakouské vlády může ovlivnit podnikání Sazky v zahraničí

sinfin.digital