Připravovaná sedmiprocentní digitální daň by měla zasáhnout asi 15 nadnárodních firem působících v České republice. Uvedl to pro server iDnes.cz Jakub Vintrlík z tiskového oddělení ministerstva financí. To disponuje interní analýzou, konkrétní firmy, na které by se daň měla vztahovat, se však zdráhá zveřejnit.
Internetoví hegemoni Facebook a Google či platformy sdílených služeb jako jsou Uber a Airbnb. To jsou jen některé z firem, které by podle očekávání měly být zasaženy novou digitální daní. Ta by měla vstoupit v platnost v polovině příštího roku a ministerstvo si od ní slibuje roční příjem až pět miliard korun.
Podle analýzy ministerstva by se daň měla vztahovat na přibližně 15 firem. Pět z nich by měly být online platformy na zprostředkování prodeje služeb či zboží, tři se mají zabývat cílenou reklamou na internetu a zbývající jsou kombinací obou předchozích kategorií, uvádí iDnes.cz. „Dvacetiprocentní podíl na celkovém předpokládaném daňovém výnosu je tvořen z cílených reklamních kampaní a 80 procent plyne z poskytnutí služeb mnohostranného digitálního rozhraní,“ dodal Vintrlík.