KOMENTÁŘ JANA PALIČKY | Volby do poslanecké sněmovny se nezadržitelně blíží a s nimi startuje i kolotoč plný předvolebních slibů a drobných dárečků, které budou politici jako na běžícím páse rozdávat voličům napříč republikou. Tomio Okamura se letos rozhodl celý tento spektákl povznést na dosud netušenou úroveň – SPD lidem nebude dárečky rozdávat, ale prodávat.
Ruku na srdce, kdo se někdy nezastavil na
předvolebním mítinku někde na náměstí ani ne tak proto, že by
ho zajímali přítomní politici a jejich programové vize, ale z
čistě pragmatického důvodu, že tam bylo něco zadarmo? Občerstvení nebo různé více či méně praktické upomínkové
předměty jsou dlouhé roky tahákem setkání voličů s
volenými a kdo v Česku nemá alespoň jednu věc se stranickým
logem, ten
skoro jako by ani nebyl. O letošní předvolební kampani se říká,
že v ní uvidíme nevídané a uslyšíme neslýchané, a právě v
tomto ohledu se Tomio Okamura, slovy klasika, vydal štěstíčku
naproti.
O SPD je dobře známo, že se
jedná všehovšudy jen o podnikatelský projekt, kde Okamura spolu
se svou pravou rukou Radimem Fialou utěšeně bohatnou, komparz v
podobě poslanců, jejichž jediným úkolem je mlčet a zvedat ruce
tak, jak se jim ráno řekne, si také měsíčně přijde na slušnou
odměnu a chudák volič jim to s blaženým pocitem, jak pro něj
vlastně něco dělají, celé platí, takže proč na nich
nevydělat i v kampani. Samo strašení uprchlíky, kteří za celých
šest let, co před jejich invazí Tomio a spol. varují, jaksi
nedorazili, už nestačí, tudíž si SPD musí najít nová témata
v ideovém rámci boje proti „těm nahoře“, kteří obyčejnému
človíčkovi jen komplikují život (o tom, že mezi ony mýtické
„ty nahoře“ patří i sám Okamura, pochopitelně ani muk).