Havel & Partners dál roste. I přes krize nejspíše překročí miliardu, říká Jaroslav Havel

Jan Januš

O advokátní kanceláři Havel & Partners se v posledních měsících říkalo hodně věcí: že z ní odcházejí klíčoví lidé, že všem snižuje mzdy a odměny a že jako jedna z mála na českém trhu zlevňuje své služby. Jak ale ve velkém rozhovoru pro INFO.CZ popisuje její řídící partner Jaroslav Havel, všechno je jinak. Firma naopak dál roste a většina lidí v ní teď vydělává více než loni. Ani odchody nebyly tak časté, jak to třeba ještě v létě vypadalo. Společnost, která letos nejspíše dosáhne tržeb přesahujících miliardu korun, což je vzhledem k jejímu českému původu dosti unikátní, navíc minulý týden vyhrála po jarním úspěchu na cenách Chambers i žebříček Právnická firma roku.

Máme za sebou jarní část covidové krize, nyní jsme vstoupili do té podzimní. Jak to ovlivňuje Havel & Partners?

Zásadní je pro nás dlouhodobé fungování, a v tomto světle přistupujeme i k situaci, která nastala. Velké a zavedené advokátní kanceláře nejsou tak ohrožené jako jiné, například retailové byznysy, které jsou závislé na okamžitém prodeji či neomezeném pohybu osob. 

Vnímáme to jako příležitost. Rok a půl jsme se připravovali na příchod ekonomického ochlazení, a tak nás tato situace zastihla v dobré kondici. Krize před 10 lety pro nás byla mnohem těžší, byli jsme menší firma, závislá na mezinárodním obchodě, nyní už máme ale zásadně diverzifikované portfolio. Naší konkurenční výhodou je kromě diverzifikace klientely i služeb samozřejmě také naše velikost, kapitál i reputace. Za těch téměř 20 let jsme do kanceláře hodně investovali a tyto investice by se nám měly v krizi vrátit. 

Získáváme v této době i řadů nových klientů, kteří k nám přecházejí jak od velkých a drahých mezinárodních firem, tak naopak i od menších lokálních advokátních kanceláří. Obecně platí, že v krizi tohoto typu, kdy se naruší výrazně i mezinárodní obchod, je logicky poptávka u firem po službách těch nejrenomovanějších místních právnických firem a u menších společností a občanů pak po těch nejlevnějších službách. Neustále také prohlubujeme vztahy se současnými klienty, s nimiž zvládáme velmi rychle komunikovat. 

Na ÚOHS chci předcházet možné korupci, neměli by rozhodovat jednotlivci, říká Robert Neruda

sinfin.digital