Audioverze
Když je dnes zboží doručované stále dokonaleji, nemělo by být také stále levnější? A čím je nový koncept marketplace? Není to jen Amazon na steroidech? Sledujte Zlámalová vysvětluje, dnes se ptá Honza Strmiska.
Kdysi jsme se děsili rychloobrátkové módy (fast fashion) a nyní už na podobném principu funguje velká část obchodů. Co tohle okamžité uspokojení našich potřeb dělá s naší psychikou? Sníží naši už tak slabou trpělivost a schopnost plánovat do budoucna? Může vést k návykovému chování spojenému s nákupy?
Doplňující poznámky k rozhovoru:
AliExpress je online maloobchodní platforma vlastněná společností Alibaba Group. Temu je relativně nová online nákupní platforma provozovaná společností PDD Holdings (dříve Pinduoduo). Podle dostupných informací nedošlo k akvizici mezi těmito společnostmi. Shein patří společnosti ZZO Group. Stal se globálním hráčem, ale stále operuje jako samostatná entita.
Oproti tomu Wish je americká e-commerce platforma, kterou v roce 2010 založili Piotr Szulczewski a Danny Zhang. Společnost sídlí v San Francisku a je provozována firmou ContextLogic Inc. Wish je tedy americkou společností, kde však většina nabízených produktů pochází od prodejců z Číny a dalších asijských zemí.