Lovte skutečné úchyláky, ale nedělejte úchyláky ze všech mužů

Audioverze

Společenský glosátor Martin Schmarcz se vrací k letní okurkové sezóně, kdy velká část médií včetně INFO.CZ komentovala kauzu zírání v pražské hromadné dopravě. „Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždy,“ říkal před natáčením svého mikro videopodcastu.

„Kampaň vůbec neměla řešit zírání. To jen zbytečně odvedlo pozornost od toho, že na rozdíl od zírání je osahávání trestný čin znásilnění a to ti pachatelé možná ani netuší,“ myslí si energeticky excitovaný komentátor Schmarcz.

Výzvu k natáčení zírajícího člověka považuje za větší zásah do práv člověka než samotné zírání, protože pohled zmizí, ale záznam zůstane. 

„Tvůrci kampaně zmeškali dobrou příležitost upozornit na skutečný problém. Buď jsou píárově hloupí, nebo jen hloupě paušálně útočí na muže. Média řešila skutečně jen balast – zírání a ne to podstatné, nechtěné dotyky, které způsobují trauma,“ říká Martin Schmarcz v dalším díle podcastu SUPERSCHMARCZ.

sinfin.digital