Audioverze
Haly, sklady či logistické parky. Na první pohled „nudné“ komerční nemovitosti do velké míry stojí v pozadí masivního růstu e-commerce v posledních letech. „Aby se mohlo nakupovat online, tak to znamená, že se ty výrobky musí někde skladovat, potřebujete vybudovat mezistupně a lokální distribuční sítě, a proto zde v posledních letech vzniknul trend výstavby logistických hal,“ popisuje v novém díle pořadu Sůl nad zlato hlavní ekonom skupiny DRFG Martin Slaný.
Tento trend je přitom zajímavou příležitostí i pro investory – pro velké finanční skupiny i retailové investory, kteří do těchto aktiv mohou investovat například skrze řadu fondů na trhu. „Pokud bych měl porovnávat výnos z nějakého investičního bytu s výnosem z komerční nemovitosti, tak ta první varianta mi v kontextu té druhé vůbec nedává smysl,“ glosuje Martin Slaný.
Jaké jsou trendy u dalších typů průmyslových nemovitostí? Má v době home officů ještě smysl stavět kanceláře? A na co nás chtějí „utáhnout“ obchodní centra? Poslechněte si celou epizodu.