Koronavirová krize ukázala, jak kritickou roli má maloobchod, říká výkonný ředitel Tesco Stores Česká republika Patrik Dojčinovič. „Velkoobchod ze dne na den skončil a přesunul se do maloobchodu,“ vysvětluje v pořadu Kapitola. Jak se připravit na možnou druhou vlnu viru? A jaký názor má ředitel jedné z největších maloobchodních sítí v Česku na návrh zákona o potravinové soběstačnosti? O tom všem se s ním bavil Vojtěch Kristen.
Dramatické scény ze supermarketů a prázdné regály v prvních dnech propukající krize si pamatuje asi každý. „Něco jsme čekali, takže zvládání situace nebylo tak vyhrocené. Roli v tom hrála i média - novináři ze začátku fotili a natáčeli prázdné regály, a to trochu podpořilo to panické nakupování, kdy zákazníci vzali trvanlivé potraviny a dezinfekční prostředky útokem a ty zmizely vlastně za jediný den,“ vzpomíná Dojčinovič.
Obchodníci na bezprecedentní situaci museli svižně reagovat. Společnost Testo podle Dojčinoviče zažila nejrychlejší nábor pracovníků v historii retailu a přijala dva tisíce lidí. „V poměru k tomu, že celkem máme nyní kolegů deset tisíc, je to obrovský počet. Pomohlo to udržet zaměstnanost a nám to pomohlo vypořádat se se zvýšenou poptávkou,“ komentuje situaci a zmiňuje v té souvislosti konzultace s vládou, které podle něj přispěly ke zvládnutí situace. Ne vše se ale podařilo hned. „Otevírací dobu pro důchodce s námi vláda nekonzultovala, a i proto se to třikrát měnilo a až napotřetí to bylo správně,“ dodává ředitel českého Tesca.