Koronavirus ukázal, jak důležitý je maloobchod. Na druhou vlnu jsme připraveni, říká Dojčinovič

Koronavirová krize ukázala, jak kritickou roli má maloobchod, říká výkonný ředitel Tesco Stores Česká republika Patrik Dojčinovič. „Velkoobchod ze dne na den skončil a přesunul se do maloobchodu,“ vysvětluje v pořadu Kapitola. Jak se připravit na možnou druhou vlnu viru? A jaký názor má ředitel jedné z největších maloobchodních sítí v Česku na návrh zákona o potravinové soběstačnosti? O tom všem se s ním bavil Vojtěch Kristen.

 

Dramatické scény ze supermarketů a prázdné regály v prvních dnech propukající krize si pamatuje asi každý. „Něco jsme čekali, takže zvládání situace nebylo tak vyhrocené. Roli v tom hrála i média - novináři ze začátku fotili a natáčeli prázdné regály, a to trochu podpořilo to panické nakupování, kdy zákazníci vzali trvanlivé potraviny a dezinfekční prostředky útokem a ty zmizely vlastně za jediný den,“ vzpomíná Dojčinovič.

Obchodníci na bezprecedentní situaci museli svižně reagovat. Společnost Testo podle Dojčinoviče zažila nejrychlejší nábor pracovníků v historii retailu a přijala dva tisíce lidí. „V poměru k tomu, že celkem máme nyní kolegů deset tisíc, je to obrovský počet. Pomohlo to udržet zaměstnanost a nám to pomohlo vypořádat se se zvýšenou poptávkou,“ komentuje situaci a zmiňuje v té souvislosti konzultace s vládou, které podle něj přispěly ke zvládnutí situace. Ne vše se ale podařilo hned. „Otevírací dobu pro důchodce s námi vláda nekonzultovala, a i proto se to třikrát měnilo a až napotřetí to bylo správně,“ dodává ředitel českého Tesca.

sinfin.digital