Televize není mrtvá. Nova s Primou loni vydělaly skoro dvě miliardy, Čechy k obrazovkám „připoutaly“ na čtyři hodiny denně

GLOSA VOJTĚCHA KRISTENA | V zásadě už od masivního nástupu internetu a posléze streamování video-obsahu se objevují četné názory, že televize je jako médium mrtvá. Že stejně jako obrazovka kdysi vytlačila rádio, tak nyní v konfrontaci s moderními technologiemi čeká televizi osud v zapomnění, snad možná že přežije jako médium pro fajnšmekry či pro sentimentální diváky filmů pro pamětníky. Nic přitom nemůže být dále od pravdy.

Peníze sice mohou být sebepovrchnějším měřítkem úspěchu, ale ke srovnání toho, jak se v posledních letech tuzemským stanicím dařilo, poslouží nadmíru dobře. Až se to nezdá být férové srovnávat televize s jinými mediatypy. Posuďte sami. 

Zatímco čistý zisk televize Nova za loňský rok přesáhl miliardu korun, konkureční Prima svým majitelům dokázala vydělat 650 milionů korun. Jde o poměrně výrazné navýšení zisků z předchozího roku a soudě podle optimismu managementu se dá čekat, že čísla budou růst i v dalších letech. 

Když se podíváme do světa velkých vydavatelství, u nich je v posledních letech pravidlem mnohem spíše ztráta. Letos zatím zveřejnily hospodářské výsledky mediahousy Mafra a Economia, přičemž první prodělal přes 100 milionů korun, ten druhý necelých osm. 

sinfin.digital