KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Kříže na průhonickém náměstí, které mají označovat oběti covidu, lze označit za nejvýraznější bod současné předvolební kampaně. Mezi odpůrci Andreje Babiše vyvolaly nepokrytou radost, že jsme konečně svědky opravdového „guerilla politického marketingu“. V tomto bodu ovšem mnozí zapomínají, že jde o výtvor Milionu chvilek pro demokracii a nikoliv opozičních politických stran. Zádrhelů je ale daleko víc.
Obecně je vidět určitá snaha „dostat“ Babiše na tématu covidu. Možná jste si i vy řekli, že těch 30.000 mrtvých premiérovi prostě projít nesmí. Touto úvahou ovšem klamete sami sebe. Za prvé nejohroženější věkovou skupinou jsou důchodci, ale ti rovněž patří k nejodhodlanějším voličům hnutí ANO. To je velmi jednoduchá ilustrace, že covid voliče šéfovi hnutí rozhodně neodláká, protože se tak stalo jen v případě, kdy pandemie nezadržitelně řádila a každý den umíraly stovky lidí. To se teď už dít nebude.
A pak je tady samozřejmě lidská paměť, která se prostě na nepříjemné prožitky snaží zapomenout. Ten skutečně mizerný rok se asi většina z nás snaží vytěsnit z hlavy a opravdu si jej nechceme připomínat ve volební kampani. A to navíc v situaci, kdy se v našem regionu jakžtakž daří s covidem bojovat, na rozdíl třeba od některých států západní Evropy.