KOMENTÁŘ VOJTĚCHA KRISTENA | Menší mediální domy tento týden oznámily vznik společného mediálního zastoupení. Platformy, jež bude protiváhou velkým mediahousům, díky které se společně dostanou i do větších státních reklamních tendrů. Po dvou letech, co politici médiím víceméně jen házeli klacky pod nohy, jde pro mediální prostředí o pozitivní impulz, který pomůže tolik proklamované nezávislosti médií. Tím nejlepším krokem k mediální nezávislosti je totiž nezávislost finanční.
Politici za „silná a nezávislá média“ pravidelně horují, ona pravidelnost se však, bohužel, týká především předvolebního období. „Budeme hledat cesty ke zvýšení čtenářské gramotnosti, která má zásadní vliv na orientaci v dnešní informacemi zahlcené době,“ slibovali naposledy ve Spolu.
Jenže sliby chyby. Když po dvou letech ministr Stanjura zdůvodňoval, proč si časopisy zaslouží nižší daňovou sazbu a noviny tu vyšší, jen málokdo věřil svým uším. Šlo prý o podporu vědeckých časopisů oproti „nevědeckým“ novinám.
Satirik pláče, s takovou bude brzy bez práce!