Mezinárodní silniční doprava získá výjimku z pravidel pro vysílání pracovníků do zahraničí. Potvrdil to Výbor pro dopravu a cestovní ruch Evropského parlamentu (TRAN). Zásluhy si mohou připsat i čeští europoslanci, kteří vyjmutí řidičů kamionů prosazovali spolu se svými kolegy ze střední a východní Evropy od samého počátku, kdy se o nových pravidlech začalo jednat v unijních institucích. Kontroverzní téma řidičů kamionů a jejich pracovních podmínek, včetně mzdového ohodnocení, je již delší dobu předmětem diskuze, která rozděluje EU.
„Mezinárodní doprava byla vyňata z vysílání pracovníků,“ uvedl na svém twitterovém účtu krátce po včerejším klíčovém hlasování člen výboru TRAN a český europoslanec Pavel Telička (ALDE). Výbor rozhodoval o tržní a sociální části tzv. silničního balíčku, který před dvěma lety představila Evropská komise a který upravuje pravidla vysílání řidičů v mezinárodní dopravě. Jeho projednávání proto s napětím sledují i čeští dopravci.
„Dnes měl Evropský parlament poslední šanci uchránit silniční dopravu od protekcionismu některých států, a zajistit tak pokračování jejích operací na vnitřním trhu. To se podařilo,“ řekla k tomu další česká europoslankyně Martina Dlabajová (ANO/ALDE), která se problematice věnuje ve výboru pro zaměstnanost (EMPL). Na balíčku pracují oba výbory.