V Česku loni z turistů nejvíc utráceli Číňané. Jejich podíl na celkových útratách zahraničních turistů ze zemí mimo EU stoupl meziročně o tři procentní body na téměř 31 procent. Průměrně nechali v obchodech 17.907 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Ruska, s podílem 25 procent, což je meziročně o zhruba dva procentní body více. Vyplývá to z údajů společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.
Průměrná hodnota nákupu Rusů klesla na 7096 korun. Na třetím místě byli turisté z Izraele (šest pct). Oproti roku 2016 se pořadí v žebříčku zásadním způsobem nezměnilo. Meziročně klesl podíl útrat turistů z USA, Thajska a UAE.
„U ruských turistů se složení nákupů výrazně nezměnilo. Nejvíce nakupují módu (66 pct) a šperky (12 pct). Útraty v těchto kategoriích meziročně vzrostly v průměru o 27 procent. Složení nákupů čínských turistů je podobné. Na prvním místě je móda (52 pct), na druhém šperky (34 pct)," uvedla mluvčí společnosti Zuzana Roubíčková.