Šíření lží a financování kampaně ve stínu: Tři okolnosti, které pomohly Zemanovi na Hrad

Eliška Kubátová

„Moskva a její tajní agenti mohou oslavovat,“ píše ve svém závěru nová zpráva think-tanku Evropské hodnoty, která popisuje roli Kremlu během prezidentských voleb v České republice. Klíčové hlasování, které rozhodlo o znovuzvolení Miloše Zemana na Hrad, bylo silně ovlivněno masovou vlnou polopravd, lží a dezinformací, které se šířily veřejným prostorem. Ve stínu navíc stále zůstává i původ peněz, kterými Miloš Zeman financoval svou (ne)kampaň. Podívejte se, jaké zákulisní hry ovlivnily výsledek voleb, které na dalších pět let rozhodly o české hlavě státu.

1. Masová dezinformační kampaň nahrávající Zemanovi

Jedním z aspektů, které dopomohly prezidentu Miloši Zemanovi k jeho znovuzvolení, byla masová dezinformační kampaň šířící se mezi voliči na internetu. S blížícím se hlasováním četnost nepravdivých zpráv nabírala na síle a začaly se objevovat i lži opravdu těžkého kalibru – například Drahošova údajná spolupráce s StB nebo obvinění z pedofilie. Zemanův protikandidát byl také nepravdivě spojován s Římským klubem, který ale paradoxně pomáhal založit Miloš Zeman, píše zpráva think-tanku Evropské hodnoty. Snůška totálních nesmyslů se k lidem dostávala přes sociální sítě, řetězové e-maily, poštovní schránky a především skrze dezinformační servery.  

Volby jsou terčem brutálních dezinformací: Vítač, iluminát, pokyn nevolit... Vyvracíme 4 největší

sinfin.digital