Zatímco v USA se ruská síť propagandistických médií RT musela zaregistrovat jako „zahraniční agent“, ve Francii nedávno za desítky milionů eur otevřela nový kanál. „Řada západních zemí Evropské unie zkrátka nemá s Ruskem tu historickou zkušenost,“ vysvětluje tuto disproporci v rozhovoru pro INFO.CZ poslanec Evropského parlamentu Pavel Svoboda. „Je třeba tvrdšího postupu proti jejich propagandistickým hlásným troubám a je třeba tomu přizpůsobit i evropský rozpočet,“ dodává.
Francouzské, německé i italské volby byly alespoň do jisté míry ovlivněny cílenými dezinformacemi. Byl to podle vás případ i českých prezidentských voleb?
Ano, samozřejmě. Vzpomeňme si například na ty billboardy, které se objevily před druhým kolem volby, a které spojovaly pana profesora Drahoše a otázku migrace. To je podle mě naprostá dezinformace: pan Drahoš nemá s migrací nic společného, ani v kladném, ani v záporném smyslu. Šlo jen o typický útok na emoce, na vypnutí šedé kůry mozkové a na mobilizaci voličů neracionálními a dezinformačními argumenty.