Uplynulo několik měsíců od chvíle, kdy podnikatel Pavel Sehnal vstoupil na českou politickou scénu s obnovenou Občanskou demokratickou aliancí. V předvolební kampani oblepil Česko billboardy a tvrdí, že to „musí jít“. Značka kdysi existující partaje mu podle jeho slov přináší výhody. „V lidech přetrvá pocit „staré dobré“ ODA. To mi potvrzuje, že šlo o správné rozhodnutí. Připusťme, že bych tehdy založil politickou stranu zcela novou. Přemýšlel jsem, že se bude jmenovat Nová energie, zkratka NE,“ popisuje v rozhovoru pro INFO.CZ miliardář a nově také politik. Celkově plánuje kampaň před parlamentními volbami až za 50 milionů korun. Jak se orientovat v politice mu radí i bývalý premiér Petr Nečas (ODS). Chtěl by ho získat do strany? „Já bych strašně rád, protože to je velmi slušný, skromný a pracovitý člověk. Vyzná se ve spoustě oborů. Ale domnívám se, že dokud nebude mít vyřešené minulé kauzy, tak by nám mediálně neprospěl. Já mu velmi držím palce, aby mu ty kauzy dobře dopadly,“ říká Sehnal. Přijal by ho už dnes? „Asi ano. Je ale otázkou, jestli bychom dokázali přesvědčit pravicovou část občanů, že to je spravedlivé rozhodnutí,“ dodává. Výrazně zatím straně na kampaň přispěla firma Finep. Nestane se ODA zájmovou stranou developerů, kterým se dnes těžko staví? Jak se straně daří sestavovat kandidátky? A věří si více v parlamentních, nebo prezidentských volbách? O tom všem mluvil Sehnal ve velkém rozhovoru pro INFO.CZ.
Na billboardech máte heslo: „Musí to jít“. Tak jak vám to zatím jde, co se týče kampaně?
Rok jsme pracovali na programových prioritách. Týkají se podpory podnikání, ozdravení měst, důchodové a zdravotní reformy, ale také zdravé přírody nebo dopravy. Témata to jsou obsáhlá, takže jsme hledali prvek, který by všechny teze spojil v jednu. Často jsem dotazován novináři, proč jsem do politiky vstoupil a já jim říkám příběh, jak pan Sehnal pětadvacet let podnikal a podniká a vždy narazí na úředníky, kteří říkají, že to nejde. Po těch letech jsem dospěl do fáze, že to chci změnit. Proto říkáme, že to musí jít.
Outdoorová kampaň představuje zatím podle vašeho transparentního účtu největší výdaj na volby, zhruba 600 tisíc. Co plánujete na léto?
Plánujeme do kampaně pro parlamentní volby investovat částku podstatně větší. Bude se pohybovat mezi 10 a 50 miliony korun. Období léta je pro předsednictvo politické strany stejně pracovním obdobím jako jiné. 15. srpna je potřeba předat kandidátky. A ODA hodlá postavit kandidátky ve všech čtrnácti krajích.