Fotka černošského modela v reklamních letácích supermarketu Lidl se u řady českých konzumentů nesetkala s přílišným pochopením. Bouřlivá diskuze plná nenávistných a místy i rasistických komentářů se donesla i do Německa ke čtyřiadvacetiletému muslimskému mladíkovi, který na ní zareagoval na svém instagramovém účtu. „Miluji Česko,“ vzkazuje.
„Děkuju vám za vaši lásku. České pivo je lepší než to z Německa. Nepřestávejte se usmívat,“ připsal model ke statusu, kterým dal najevo, že na Českou republiku kvůli nenávistným komentářům nezanevřel.
Když ale poprvé slyšel o reakcích na svoji fotku v reklamních letácích Lidlu, byl v šoku. „Když se tolik Čechů bojí ‚vymizení bílé rasy‘, budou to tak vidět i někteří lidé z Německa a obyvatelé v jiných zemích. Toho se bojím,“ uvedl Alpha Dia v rozhovoru pro německý deník Frankfurter Allgemeine.
V rozhovoru také říká, že je to poprvé, co se během svého profesního života setkal s podobnou reakcí. V běžném životě se mu to ale už stalo. „Ve vlaku na mě lidé v posledních letech stále častěji házejí nepříjemné pohledy nebo musím poslouchat hloupé komentáře,“ posteskl si čtyřiadvacetiletý mladík z Hamburku, který do Německa přišel v roce 1992 ze Senegalu.