Audioverze
Zakladatel marketingové agentury Ydeal Alex Bruna pomohl svou prací na kampani vyhrát koalici Spolu poslední volby a v pořadu Kapitola připouští, že už tehdy využíval nástroje umělé inteligence. Co však politický marketing čeká ve volbách následujících, se podle něj s těmito prvními krůčky nedá vůbec srovnat. „Myslím, že už se pracuje na tom, aby to využití v příštích volbách bylo výrazně větší,“ vysvětluje zakladatel agentury Ydeal.
Nejde přitom jen o tvorbu kampaní, nákup reklamního prostoru či chytré cílení. I umělá inteligence má svou „odvrácenou stranu“ a Bruna varuje před tím, že další volby mohou výrazně ovlivnit takzvaná deep fake videa. „Příští volby u nás už budou deep fake videí plné a Facebook bohužel zatím nemá žádné kontrolní mechanismy, jak by to zablokoval,“ míní marketér. Jak se takovým videím bránit? Proč ChatGPT zatím nenahradí Marka Prchala? A jak vznikala jedna z prvních AI kampaní pro cestovní kancelář Čedok? Poslechněte si celou epizodu.